luni, 23 februarie 2009

Pictura pe sticla / Painting on glass

Romana:

Locuiesc intr-un imobil la demisolul unei cladiri, iar lipsa luminii naturale m-a impiedicat sa impodobesc locuinta cu florile pe care le iubesc atat de mult, asa ca mi-am creat propria mea gradina...pe geam! Cu ajutorul unor culori speciale am inceput sa pictez ghivece cu flori, frunze si poate pe viitor si pomi :D

Ce m-a atras in mod special la aceste desene este ca se pot "lipi" practic pe gresie, faianta, oglinda etc. Prima data se realizeaza desenul pe foaie (sablonul), apoi se pune o folie si poti sa incepi sa pictezi. Prima data se face conturul, se lasa la uscat cateva ore (depinde de tipul vopselei care o folosesti, fiecare producator cere un anumit timp) - eu le tin minim 4 ore, apoi se incepe umplerea desenului, foarte atent, cu intinderea uniforma a culorii si trebuie neaparat sa fie lipita de contur (altfel cand o desprinzi de pe folie este posibil sa se rupa). Se poate picta si direct pe suprafata de lucru,adica pe geam, caz in care nu mai e necesar sa lasi conturul sa se usuce, dar este indicat ca planul de lucru sa fie orizontal. In tot acest timp trebuie sa avem la indemana un ac pentru a sparge bulele de aer care apar pe pictura, altfel cand se va usca o sa aiba un aspect neplacut.

O sa fac un post ulterior in care o sa va arat cam ce am reusit sa pictez eu. Momentan lucrez la geamul de la baie pe care vreau sa pun un pestisor pentru ca, v-am mai spus, stau la demisol si nu ma incanta ideea ca toata lumea sa se uite in baia mea :D
Pentru cei care nu au timp, dar isi doresc astfel de decoratiuni, pentru camerele lor sau ale copiilor, pot sa le desenez si sa le trimit prin posta, contra-cost. Nu va speriati, nu costa mult,doar materialele! O sa am nevoie de o adresa de e-mail prin care sa corespondam, pentru ca eu o sa fac sablonul, dar o sa am nevoie de aprobarea voastra ca sunt ok si le pot desena.

Culorile folosite nu sunt toxice, deci pictura rezultata poate fi pusa si pe vase din sticla, personalizand cu usurinta canile, vazele, borcanele s.m.d. Sunt ideale pentru cadouri unicat si memorabile: in loc de un buchet de flori care in timp se pierde, de ce mai bine nu faci un buchet de flori pe o bucata de geam, pui pe spate o hartie colorata pentru a evidentia desenul, inramezi, si ai cadoul perfect!

Nu trebuie sa fii un artist desavarsit, doar sa ai multa rabdare!


Engleza:

I live in an apartment, located in the basement of an old building, and the lack of natural light prevented me form adorning my home with the flowers which I love so much, so I started creating my own garden..on my window! With the help of special glass colors I started to paint pots with flowers, leaves and in the future maybe trees :D

What I found especially attractive was the fact that I could literary stick these drawings on the mirror, faience, sandstone etc. Firstly the pattern is drawn and then you put a special sheet and you can start painting.
You make the contour and let it dry for about 4h and then you fill in the space with color. You must be careful to even the paint, and to spread it so as it touches the contour, otherwise the painting will break when it will be removed from the sheet. It is recommended that you paint horizontally instead of vertically if you want your colors to be evenly spread. If you paint directly on a piece of glass it is unnecessary to leave the contour to dry. You must keep in hand a needle, most of the times bubbles of air will form in the painting and you must stain them in order to get a fine look of the painting.

In another post I will show you what I’ve managed to paint. At this time I am painting my bathroom window with a fish, because as I said before I live in a basement and I don’t like the idea of people looking into my bathroom :D

The colors are not toxic, so you can paint every glass object, you can easily personalize your mugs, jars, bottles etc. These are ideal gifts, unique and memorable: instead of a flower bouquet why don’t you make a bouquet on a glass, place a coloed sheet underneath it, frame it, and you have the perfect gift!!

You don’t have to be an artist, just to have patience!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu