vineri, 27 februarie 2009

La inceput a fost... / First there was...

Romana:









...un colt de geam si un mic desen cu frunze.





Sunt facute dupa un tipar din cartile pe care le-am cumparat - foarte usor de realizat, pentru incepatori. M-am gandit ca primele desene sa fie de dimensiuni mici ca sa imi dau seama de culori, si de "tehnica" :P




Mai tarziu cand o sa am destul timp o sa ma apuc sa fac si de dimensiuni mai mari. Deocamdata ma rezum la niste desene mai micute si simple pana o sa gasesc niste modele care sa merite efortul.




Nu sunt o artista, copiez modelele de pe internet sau apelez la prietenii mei mai inzestrati, pentru ca nu am un talent special de desen si foarte rar modific tiparele. Cand gasesc un desen de dimensiuni foarte mici, evit sa il maresc cu ajutorul calculatorului pentru ca rezultatul nu este foarte clar. In schimb, recomand folosirea foii milimetrice. Copiezi desenul din calculator in marimea originala (cine vrea il poate scoate la imprimanta) apoi il desenezi pe foaia milimetrica in functie de dimensiunea dorita. Este mai multa munca ce-i drept, dar mie imi da o anume satisfactie. Tiparul final (cel gata luat de pe internet sau marit) este bine sa il copiati pe o hartie de calc deoarece ofera o transparenta maxima, si conturul se vede mult mai bine decat la o foaie normala, asta pentru a va usura lucrul - nu este obligatoriu, eu de exemplu folosesc uneori o hartie normala de matematica pentru ca imi este mai usor cand maresc desenul. Folositi ce va este mai comod, dar atentie sa copiati exact conturul desenului deoarece va foloseste drept sablon pentru pictura.




Pentru a copia desenul folositi un creion, in cazul in care o sa gresiti puteti sa stergeti cu o guma. Din cate am citit este recomandat un creion HB pentru desene. Creioanele se diferentiaza in functie de duritate, de la 6H (cel mai dur, apoi 5H, 4H, 3H, 2H, H) apoi HB, B (1B, 2B, 3B..8B - cel mai moale). Daca este mereu ascutit, va desena linii la fel de fine ca un creion dur si nu va trebui sa apasati pe el, lucru care il fac usor de manevrat. Unele desene poate vreti sa le pastrati pentru a le folosi ulterior sau a le da altor persoane. In acest caz, va sfatuiesc sa le dati apoi conturul cu tus sau chiar pix, pentru ca in timp desenele in creion incep sa se stearga daca sunt folosite mult.




Va spuneam in postul anterior ca este bine sa desenati la orizontala. Aveti in imaginea de mai jos pestisorul care l-am facut pe geamul de la baie. Desenul incadrat in acel patrat este facut la orizontala. Am vrut intentionat sa fie mai mic decat suprafara geamului, ca sa umplu spatiul liber cu alb. Dupa ce desenul s-a uscat si l-am aplicat pe geam m-am hotarat sa aplic vopseaua alba direct pe geam pentru a economisi timpu

l de uscare. Desi am folosit o pensula moale pentru a intinde uniform culoarea, asceasta peste noapte a curs, iar rezultatul dezastruos il puteti vedea si voi. O sa incerc sa mai aplic un strat peste, sper ca o sa fie mai rezonabil, si va incurajez sa nu faceti niciodata desenele pe verticala!




English:

…a corner form one window and a small leaf painting.

These are made form a pattern found in one of the magazines I bought – very easy to make, for beginners. I thought that my first paintings should be small, so I could test the colors and realize the technique used :

Later, when I will have enough time I will start to do larger paintings. For now I will resume to smaller drawings until I find some patterns that are worth the effort.

I am not an artist, I copy the patterns form the internet or I ask my gifted friends to help me out, because I don’t have a drawing talent and I rarely modify the patterns. When I find a drawing of small sizes, I avoid enlarging it with the help of the computer because it becomes blurry. In exchange, I recommend using the millimeter paper. You copy the drawing in it’s original size and then you enlarge it with the help of that paper. Be very careful to copy the exact contour of the drawing because the enlarged drawing will serve as a pattern for your painting.

To copy a drawing use a crayon because you can erase the mistakes with an eraser. From what I’ve read you should use a HB crayon. If it is always sharp it will draw fine lines like a 6H (rough crayon ) and you won’t have to keep pressure on it which makes it easy to use. You might want to keep the patterns for later use, in this case trace the contour with a pencil so in time it will not fade away.

I was telling you in an early post that it is good to paint horizontally. You have in this image the fish which I’ve painted on my bathroom window. I intentionally wanted it to be smaller than the window itself so I could fill the left space with white. After the painting was dry and I pasted it onto the window, I started to apply the whit paint directly on the window to save time. Although I used a soft brush to evenly spread the paint, it started “melting” over night and you can see the disastrous result. I will try to apply another coat over it, hoping it will be more reasonable and I encourage you never to paint vertically !




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu