Romana:
Am terminat portretul lui Marilyn Monroe, asa cum v-am promis si va puteti minuna si voi (ca si mine) pentru ca mi-a iesit identic. Am primit felicitarile si multumirile de rigoare de la prietena pentru care l-am facut, si urmeaza sa il inmanez dupa amiaza aceasta.
O sa va fac un scurt istoric al dramei pe care am trait-o facand acest portret. A durat foarte mult, pentru ca este prima data cand pictez pe sticla cu tempera, si recunosc ca daca stiam ca va fi atat de munca faceam tot portretul din culorile speciale pentru sticla.
Tiparul l-am facut repejor, pozand tabloul si punand poza pe calculator; am asurat dimensiunea geamului, apoi am facut niste insemnari pe o foaie transparenta, am marit poza in calculator si apoi am copiat conturul pe foaie. Uitati conturul:
Dupa ce am facut tiparul in creion, am pus geamul peste el, si am desenat conturul direct pe sticla, cu argintiu (culoarea speciala pt sticla). Este mai mult o pasta aceasta culoare care da un aspect de vitraliu, de aceea se foloseste la contur. L-am lasat sa se usuce cateva ore, nu mai mult de 2 cred pentru ca nu am mai avut rabdare, si tocmai vroiam sa ma apuc sa ii pun culorile, cand uitandu-ma atent la tabloul original, m-am gandit sa fac altceva: sa il desenez pe spate, si sa las fata sticlei in relief. Am pus o folie pe masa si am intors sticla pe spate. Folositi mereu o folie si nu o foaie daca vreti sa intoarceti tabloul pe spate, cand sunteti siguri ca nu s-a uscat complet, pentru ca altfel se lipeste si o sa fie o catastorfa!
Au urmat momente lungi de gandire profunda, cu ce sa desenez pe spatele sticlei. Mi-au dat prin cap tot felul de idei: markere permanente, creioane pentru sticla, tempera, acuarela, si culorile speciale. Le-am testat pe rand: markerele nu au fost bune pentru ca trebuia sa dau mai multe straturi, si mereu cand incercam sa il dau pe al 2-lea se strica primul, si nu acopereau uniform. Creioanele m-am lamurit ca nu sunt bune decat pentru scris (si asta uneori cu greu). Acuarela nu a mers, trebuind sa folosesc apa, culorile nu ieseau intense. Tempera acoperea foarte bine, aplicata direct din tub si nediluata cu apa. La culorile pentru sticla am renuntat pentru ca aveam nevoie sa folosesc foarte mult negru, si tubul este cam gol...
Dupa primul strat de tempera, am ridicat cu grija geamul pictat si m-am uitat in lumina la el: un dezastru! Cat timp am pictat pe masa, nu am observat ca desi tempera acoperea suprafata, nu iesea uniform, iar unele parti erau mai transparente decat altele; asa ca am luat geamul in mana, am aprins o veioza, si am adaugat un strat gros de tempera. In total cred ca am consuat un tub de negru, aproximativ jumatate din restul culorilor si o gramada de timp (cam 5-6 ore cu totul).
Portretul m-am hotarat sa nu il inramez, si sa fie prins cu banda dublu adeziva din burete (cred ca stiti la ce ma refer...) pentru ca partea care trebuia sa fie alba nu am mai colorat-o, astfel poate sa ia nuanta peretelui pe care este pus.
Cam cat costa un astfel de portret? 65ron :)
2 comentarii:
spune-mi te rog de unde ai cumparat folie transparenta si daca se gaseste mai mare(ex A2)
nu cred ca se gaseste, dar puteti sa folositi un geam de acea dimensiune, depinde pentru ce va trebuie. De exemplu daca pictura este de dimensiuni mari, o puteti fragmenta, facand fiecare modul pe un geam separat; apoi cand vreti sa o puneti undeva, pur si simplu "dezlipiti" desenele si le asamblati, Se poate si recomand sa faceti asa, pentru ca daca obiectul este de dimensiuni mari o sa aveti probleme cand incercati sa il desprindeti de pe folie-piesele se lipesc foarte usor intre ele daca se suprapun :)
p.s.: transpunerea geam-geam sa fie facuta in cel mult doua - maxim trei zile pentru ca altfel conturul o sa se intareasca prea mult si va fi dificil
Trimiteți un comentariu